Конкурсні матеріали класного керівника


Анотація досвіду роботи класного керівника

Тема досвіду:«Формування організованого учнівського колективу через залучення до активної діяльності батьків»
Автор досвіду: класний керівник 7 класу Переорської СЗШ I -II ступенів Гаврищук Людмила Василівна
Адреса досвіду: Переорська Загальноосвітня школа I -II ступенів,  с. Переорки, Вінницька область, Вінницький район
АКТУАЛЬНІСТЬ ДОСВІДУ
 Виховання дітей – відповідальна задача. Можна діяти несвідомо, ні про що не замислюючись, пливти туди, куди несе життя, сподіваючись на вдалий збіг обставин. А можна підійти до цього свідомо, прийнявши на себе відповідальність та створюючи щастя дитини своїми руками. Вибір за батьками.
На сімю, родину покладено найважливіші функції:
-                  репродуктивну (продовження людського роду);
-                  матеріально-економічну (планування бюджету сімї);
-                  побутову (забезпечення житлом, ведення домашнього господарства);
-                  комунікативну (створення сприятливого сімейного мікроклімату);
-                  рекреативну (організація вільного часу та відпочинку, розвиток інтересів і потреб особистості);
-                  виховну (формування особистості дитини, передача свого соціального досвіду).
Головна з усіх функцій – виховання повноцінної особистості.
    Сім'я як соціальний інститут, з яким пов'язана педагогічна діяльність нашої школи, знаходиться сьогодні на досить складному етапі свого розвитку.                          
Дорослі люди з різним ступенем успішності звикають до соціально-економічних умов українського буття, яке інтенсивно змінюється. Процес соціальної адаптації особистості, безліч протиріч, які його супроводжують, дуже сильно уповільнюють і заважають виконанню батьківських функцій. У результаті ми бачимо велику кількість батьківських «виховних прорахунків, помилок, недоліків», усунути які можна тільки у взаємодії з учителями, педагогами та психологами школи, закладів додаткової освіти дітей, соціальних служб.
 Нині в нашій країні спостерігається значне збільшення проблемних сімей, що призводить до соціально-психологічної та педагогічної дезадаптації дітей. Ця тенденція вимагає розширення кола послуг як батькам, так і дітям з боку вчителів, психологів та соціальних педагогів з метою забезпечення розвитку й охорони психічного та соматичного здоров’я. Така соціальна ситуація вимагає спеціальних програм освіти батьків і педагогів, що пов’язано із суттєвими ускладненнями в особистісному розвитку дітей.
 Диференціація та ускладнення суспільних відносин порушили глибинні зв’язки дорослих і дітей. У багатьох батьків спостерігається зниження відповідальності, у них „атрофується” гуманне ставлення до дітей, спостерігається серйозний дефіцит уваги і поваги до дитини. За цих умов різко загострилася суперечність між потребою дитини в опіці та безперервним послабленням, а відтак і відсутністю необхідної уваги з боку дорослих, зокрема рідних, що призводить до гострого конфлікту та штучної затримки її особистісного розвитку.
Труднощі виконання виховної функції сім’ї значною мірою пов’язані із низьким рівнем педагогічної культури батьків, відсутності стратегії виховання дитини в сім’ї.
В роботі з батьками ще багато невирішених питань. Звичайно, не можна запевняти, що педагог здатний повністю подолати негативний вплив неблагополучної сімї, перемогти силу, яка розпоряджається долею дитини, паралізує зусилля вчителя. Сімя, як головне джерело життя дитини, здебільшого сильніша за будь-який заклад.
І все ж кропітка робота з сімями вихованців необхідна.
Адже родина формує ставлення до праці, до іншої людини, до світу – природного і надприродного, до суспільства, до самої себе. Вона допомагає подолати життєві випробування, дає реальну підтримку, вселяє віру у власні сили і краще майбутнє.

ВЕДУЧА ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ ДОСВІДУ:    
- активізація взаємодії батьків з учителями;
- створення належних умов  навчання та виховання для кожного учня школи через тісний зв'язок з родиною;
- підтримання тісної взаємодії школи, сім'ї, громадськості як фактора успішного впливу на розвиток дитини, підвищення педагогічної культури батьків, здійснення соціального нагляду;
-  педагогічна допомога батькам в емоційній рефлексії стосовно дітей;
- формування у батьків педагогічної позиції щодо своєї дитини;
- організація психолого-педагогічної освіти батьків.

РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДОСВІДУ:
-отримання ефективної моделі системи взаємодії батьків, педагогів та дітей задля впровадження її в подальшій роботі;
-демократизація стосунків у школі;
-демократизація управління виховним процесом, налагодження зворотного зв’язку сімя – школа;
-підвищення педагогічної культури батьків та поглиблення знань щодо основ виховання;
-відповідальне ставлення батьків до дітей;
-поліпшення стосунків дітей і батьків;
-розширення світогляду та поглиблення педагогічної, психологічної та виховної компетенції батьків.

АНКЕТА
учасника Всеукраїнського конкурсу "Класний керівник року"
1.Прізвище, ім'я, по батькові  Гаврищук Людмила Василівна
2.Дата і місце народження  11.03.1971р., с.Мізяківські Хутори, Вінницького району, Вінницької області
3.Місце проживання  Вінницька область Вінницький район, с.Мізяківські Хутори,вул.Котовського,2, моб.тел.0974094940, Lyudmila.gavrishcuk@gmail.com
4.Паспортні дані (серія, номер, ким і коли виданий, адреса місця реєстрації) АВ263863 ,09.10.2001р.,Вінницьким РВ УМВС України у Вінницькій області,
5.Які навчальні заклади Ви закінчили, у якому році, спеціальність за дипломом  Державний сільськогосподарський інститут, 1994р., економіст по бухгалтерському обліку і фінансам. Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, 2014р., вчитель математики, фізики та астрономії
6.Місце роботи (повна назва, телефон)  Переорська середня загальноосвітня школа I-IIступенів, с.Переорки, вул.Молодіжна,11а, тел.(0432)58-21-53
7Стаж роботи: загальний 12 років
у тому числі педагогічний  5 років
8. Кваліфікаційна категорія  II
9. Звання__________________________________________________
10. Державні  нагороди, відзнаки (обов'язково вказати рік нагородження)
11. Клас, у якому Ви є класним керівником  7 клас
12. Мова викладання  українська
13. Проблема (тема), над якою працюєте Формування організованого учнівського колективу через залучення до активної діяльності батьків
14. Інноваційні форми роботи та технології, що використовуються інтерактивне навчання, проектні технології
15. Ваше педагогічне кредо Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе


Підпис учасника                                                               Дата


Опис виховної системи класу

Назва  виховної системи
Компоненти структури

гносеологічно-аксіологічний (змістовий) компонент
( досягнення стратегічних цілей у вихованні через конкретизацію завдань в контексті  педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник)
·        сприяння забезпечення відповідального ставлення батьків і родини до виконання своєї головної функції – виховної;
·        підвищення рівня знань батьків з питань виховання дитини;
·        пропаганда кращого батьківського досвіду;
·        поліпшення зв’язків між батьками, педагогами та дітьми.
·        залучення батьків до активної участі в освітньому процесі (навчанні та вихованні);
·        надання психолого-педагогічної підтримки та допомоги проблемним сім’ям у вихованні та навчанні дітей;

організаційно-педагогічний компонент
(педагогічні умови ефективності виховного процесу)
·        досвід роботи класного керівника з учнями;
·        високий рівень науково-теоретичної підготовки;
·        знання вікової психології учнів
суб’єкт-суб’єктний компонент
(педагоги, учні, батьки,  інші дорослі, які беруть участь у виховному процесі – індивідуальна робота та координація роботи з суб’єктами в процесі виховання та учнівського самоврядування)
·        співпраця батьків та дітей;
·        співпраця вчителя з батьківським колективом;

практично-діяльнісний
(стратегії та методи виховної роботи, організаційні форми – індивідуальні, групові, колективні, масові; спілкування, тактика та стиль діяльності класного керівника)
Методи виховання:
·        переконування та приклади;
·        індивідуальні бесіди з вихованцями;
·        дискусії;
·        створення виховних ситуацій;
·        рольові ігри.
Форми виховання:
·        індивідуальні та групові(година класного керівника, політінформації, бесіди, конкурси тощо)
діагностико-результативний компонент
(очікувані результати, критерії ефективності, оцінка й аналіз функціонування  системи)
·        отримання ефективної моделі системи взаємодії батьків, педагогів та дітей задля впровадження її в подальшій роботі;
·        демократизація управління виховним процесом, налагодження зворотного зв’язку сім’я – школа;
·        відповідальне ставлення батьків до дітей;
·        поліпшення стосунків дітей і батьків;



ОПИС ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
з розв’язання педагогічної проблеми, над якою працює класний керівник


Тема досвіду
«Формування організованого учнівського колективу через залучення до активної діяльності батьків»
Автор
Гаврищук Людмила Василівна - класний керівник Переорської СЗШ I-II ступенів
Сфера застосування

Загальноосвітній навчальний заклад

Актуальність
Виховання дітей – відповідальна задача. Можна діяти несвідомо, ні про що не замислюючись, пливти туди, куди несе життя, сподіваючись на вдалий збіг обставин. А можна підійти до цього свідомо, прийнявши на себе відповідальність та створюючи щастя дитини своїми руками. Вибір за батьками.
На сім’ю, родину покладено найважливіші функції.
Головна з усіх функцій – виховання повноцінної особистості.
Труднощі виконання виховної функції сім’ї значною мірою пов’язані із низьким рівнем педагогічної культури батьків, відсутності стратегії виховання дитини в сім’ї.
В роботі з батьками ще багато невирішених питань. Звичайно, не можна запевняти, що педагог здатний повністю подолати негативний вплив неблагополучної сім’ї, перемогти силу, яка розпоряджається долею дитини, паралізує зусилля вчителя. Сім’я, як головне джерело життя дитини, здебільшого сильніша за будь-який заклад.
І все ж кропітка робота з сім’ями вихованців необхідна.
Адже родина формує ставлення до праці, до іншої людини, до світу – природного і надприродного, до суспільства, до самої себе. Вона допомагає подолати життєві випробування, дає реальну підтримку, вселяє віру у власні сили і краще майбутнє.


Основна ідея

Створення належних умов виховання для кожного учня через тісний зв'язок з родиною
Технологія реалізації ідеї
Залучення батьків до участі в житті класу та школи.


Форми, методи, прийоми, засоби
-виховні години;
-анкетування та тестування батьків;
-батьківські всеобучі;
-індивідуальні форми роботи (бесіди. консультації);
-відвідування сімей вихованців;
-виховні заходи;
-день відкритих дверей для батьків;
-пропаганда кращого батьківського досвіду
Результат застосування
 -підвищення педагогічної культури батьків та поглиблення знань щодо основ виховання;
 -поліпшення стосунків між батьками, педагогами та дітьми;
-зацікавленність та активність батьків у діяльності школи


Критерії ефективності
Дружні стосунки, взаєморозуміння та згуртованність, ціннісно-орієнтаційна єдність колективу
Наукові джерела
Макаренко А.С. Книга для батьків. Лекції про виховання дітей.-К,1972.
Лозова В.І.,Троцко Г.В. Теоретичні основи виховання і навчання.-Харків, 2002.-С.154-174.
Сметанський М.І. Проблема сімейного виховання у теоретичній спадщині Макаренка і Сухомлинського // Рідна школа.-2003.-№9.
Практична педагогіка виховання / За ред. М.Ю.Красовицького.-Київ-Івано-Франківськ, 2000.- С. 77-107.


Висновки
 Активна співпраця з сім'єю, визнання за батьками права на участь у діяльності класу, в прийнятті рішень - така співпраця має реальне втілення в конкретних справах і дає вагомі результати. Взаємозв'язок з сім'єю, робота з батьками учнів дозволяє зробити процес виховання цілісним, єдиним, а отже, більш ефективним.

Опис довіду моєї роботи


Виховати треба дитину так, щоб їй,
                                         як одиниці, було добре на світі, щоб
                                         її світ не потоптав, не кривдив, не
                                         знищив, але, з іншого боку, щоб вона
                                         вміла серед суспільності жити... 
Ю. Дзерович.

Уміння виховувати – це все-таки мистецтво, таке ж мистецтво, як добре грати на скрипці або роялі, добре малювати картини, бути гарним слюсарем або пекарем. А важливий показник педагогічної майстерності, на мою думку, - це пошук нових шляхів підходу до дітей, уміння впливати на них. У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити кожному умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження.
 Я, Гаврищук Людмила Василівна, вчитель математики та фізики Переорської СЗШ І-ІІ ступенів, із 5 - річним педагогічним стажем та 5-річним стажем класного керівника. На даний час є класним керівником 7 класу. Минулого року випустила 9 клас.
Я, як класний керівник, не можу бути байдужою людиною, оскільки спілкуюся не з предметами, а із справжнім дивом природи - дітьми. І це диво потрібно вигодувати теплотою свого серця, багатством душі. Серце дитини не прийме брехні, будь-яка нещирість буде виявлена, і її внутрішній світ закриється від педагога,  що допустив помилку.
Така дісталась вже нам робота.
Є в ній і радість, та є й турбота,
Є вічний пошук, безсонні ночі,
Та гріють душу дитячі очі.
Проблемна тема, над якою працюю, це - "Формування організованого учнівського колективу через залучення до активної діяльності батьків".
Я вважаю, що класний керівник - найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення - простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті. Але запорукою успішної виховної діяльності з учнями є співпраця класного керівника з батьками, оскільки  саме  сім'я значно впливає на процес розвитку особистості дитини. Тому важливе і відповідальне завдання класного керівника - зробити батьків активними учасниками виховного процесу.
 Союз класного керівника і батьків - це могутня сила виховання. Співпраця з батьками дає гарні результати: клас живе в атмосфері любові, радості і добра. Тому я залучаю батьків до тісної співпраці зі школою.
  Виховання дітей в сім’ї має, безперечно, суб’єктивний характер і залежить від рівня моральності і загальної культури батьків, їх життєвих планів, ідеалів, вчинків, родинних традицій тощо. Значну роль у цьому відіграє виховний потенціал сім’ї, який визначається внутрішньо притаманними конкретній сім’ї можливостями. Його важливо враховувати при виробленні стратегії співпраці школи з батьками учнів. Тому розпочинала свою роботу з новим колективом із вивчення сімей учнів.
    Вивчення родин учнів  охоплювало такі сторони:
1. Загальні відомості про родину (склад родини; вік, освіта, професія батьків; побутові та санітарно-гігієнічні умови життя родини; матеріальне забезпечення).
2. Інформація про родинне виховання (виховна спроможність і виховна активність батьків; громадська спрямованість родинного колективу; психологія родинних стосунків; наявність куточка школяра; дотримання дитиною режиму дня; робота батьків над формуванням загальної культури школяра, розвитком  його здібностей; використання вільного часу, культура дозвілля; ставлення батьків до школи; хто із членів родини здійснює найбільший виховний вплив на учня).
 В.О.Сухомлинський вважав, що  немає важливішого завдання у сфері виховання, ніж учити матір і батька виховувати своїх дітей. Без турбот про педагогічну культуру батьків не можливо розв’язати жодної проблеми, що стосується навчання і виховання.
Найбільш поширеною формою роботи з батьками, яку я використовую з метою зростання педагогічної обізнаності батьків, є батьківські збори. Їх проводжу систематично, не рідше 2 разів у семестр. Причому практикую проведення комбінованих батьківських зборів, на яких обговорюю різні сторони роботи з батьками, у тому числі піднімаю актуальні проблеми виховання та навчання дітей. Зокрема, тематика батьківських зборів включає проблеми адаптації школярів до навчання у школі, психологічні особливості учнів підліткового віку, попередження насилля в сім’ї та дитячих колективах, здоровий спосіб життя, формування пізнавальної активності учнів, прагнення до самоосвіти та інші.
На батьківських зборах, які проходять у нашому класі, присутні практично всі батьки. Досвід моєї роботи переконує, що для того, щоб домогтися регулярної присутності всіх батьків на зборах, потрібно просто зробити їх цікавими для батьків. Адже причини, через які батьки ігнорують відвідування школи, часто співпадають. По-перше, кому з батьків приємно йти слухати привселюдно про свою дитину погане? По-друге, сценарій цих зборів дуже часто однаковий, і не хочеться витрачати дорогоцінний час, щоб вкотре послухати те, про що можна довідатись із запису в щоденнику. Тому я вже давно відмовилась від формального характеру батьківських зборів, які присвячуються, як правило, підбиттю підсумків успішності за чверть та вирішенню господарських питань.
  Але щоб використати у повній мірі пізнавально-виховної можливості батьківських зборів, які можуть стати ефективними уроками родинного виховання, доводиться прикласти чимало зусиль.
 Визначити тему зборів, яка буде цікавою і корисною для всіх батьків, не так просто. У цьому мені допомагає анкетування батьків, проведене заздалегідь. У анкеті передбачаю питання, які проблеми виховання хвилюють батьків, яка інформація їм потрібна та яку допомогу у вихованні дітей вони можуть надати школі.
 Батьківські збори  проводяться у різних формах:
-анкетування батьків: "Знання батьками  своїх дітей", "Умови сімейного виховання", "Чи знаєте ви своїх дітей?", "Як ви забезпечуєте умови дітей удома", "Чи достатньо ви цікавитесь своїми дітьми?";
-тестування: "Які ви батьки?".(додаток 1)
-батьківські всеобучі: "Психологічні особливості підлітків","Сім'я та школа - дві могутні сили виховання"; "Активність та гіперактивність", "Покарання та заохочення в сім'ї";
-круглий стіл "Про авторитет батьків і його роль у вихованні";
-батьківський виступ "Роль сім’ї у вихованні школярів".
Практикую запрошувати на батьківські збори вчителів, які викладають у моєму класі. Такі виступи вчителів – предметників допомагають батькам краще ознайомитись із особливостями тих чи інших предметів, вимогами програми, змальовують реальну картину підготовки учнів до уроку та якості їх роботи на самому уроці. Але, слід пам’ятати, що така бесіда батьків з вчителями повинна бути конструктивною, не зводитись до взаємних зауважень і  претензій, а сприяти спільному виробленню шляхів вдосконалення навчальної діяльності учнів.
         Крім того, організовую відкриті уроки для батьків, дні добрих справ, залучаю батьків до організації екскурсій та проведення позакласних заходів.   Індивідуальна робота дозволяє встановити безпосередній контакт з кожним членом сім’ї учня. Батьки учнів мого класу беруть активну участь у життєдіяльності класного коллективу. Їхню участь у житті класу відзначаю індивідуальними подяками, які вручаю на батьківських зборах.
Регулярно підтримується зв'язок з батьками у телефонному режимі.
Постійно проводяться ідивідуальні консультації для батьків з проблем виховання та навчання.
Ведеться робота з неблагополучними сім’ями:
-індивідуальні форми роботи (бесіди, консультації);
-відвідування сімей вихованців;
-організація зустрічей з соціальними робітниками;
-педагогічний консиліум для батьків «Шляхи подолання відхилень у поведінці підлітків шкільного віку».
 Сполучною ланкою між школою і батьками є батьківський актив, який допомагає в організації дозвілля дітей, в ремонті класної кімнати, бере участь у всіх організаційних питаннях.
Кожного року ми проводимо декілька спільних свят із батьками:
-виховний захід "День матері і батька";
-ігровий сімейний конкурс "Тато, мама, я - спортивна сім'я";
-виховний захід "Свято нашої родини";
-родинне свято "Добра родина  - славна Україна".
Дійсно родинне свято – подія в класі. Під час  підготовки і проведення цього заходу учні свідомо прагнули проявити найкращі свої здібності і вміння, діти набували навичок особистої культури і мовлення. Захід був проведений з метою виховання в учнів шанобливого ставлення до батьків, бабусь і дідусів, членів родини, вчителів, до звичаїв і побуту українського народу, формування в учнів поняття ідеалу в житті, який відповідав би кращим зразкам української  народної педагогіки. (додаток 2) 
Отже, з власного досвіду хочу підтвердити, що активна співпраця з сім'єю, визнання за батьками права на участь у діяльності класу, в прийнятті рішень - така співпраця має реальне втілення в конкретних справах і дає вагомі результати. Взаємозв'язок з сім'єю, робота з батьками учнів дозволяє зробити процес виховання цілісним, єдиним, а отже, більш ефективним.
В своїй роботі велику увагу приділяю індивідуальній роботі з учнями:
-бесіди з відстаючими в навчанні та лідерами учнівського колективу;
-робота з обдарованими дітьми;
-анкетування учнів;
-консультації психолога;
-робота з важковиховуваними учнями;
-вивчення пізнавальних інтересів учнів класу;
-профілактика адекватної поведінки учнів;
-залучення учнів до громадсько-корисної діяльності;
-профілактика правопорушень.
Виховна діяльність класного керівника складна і багатогранна. Класне керівництво, як правило, розпочинаю із вивчення класу й окремо кожного учня.
У результаті створюються необхідні умови для правильної раціональної організації виховної роботи, для здійснення індивідуального підходу до учнів. З цією метою проводжу анкетування учнів на визначення їх здібностей, інтересів, поглядів на життя. Пропоную дати відповіді на такі  запитання:
1. Які якості твого характеру подобаються твоїм батькам?
2. За що тебе хвалять, за що сварять і карають?
3. Як тебе заохочують  або можливо погрожують?
4. Які якості твого характеру не подобаються батькам?
5. Чим ти захоплюєшся, твоє улюблене заняття?
6. Які твої улюблені предмети?
7. Які риси характеру у собі ти прагнеш виховати?
У своїй роботі керуюсь основними орієнтирами виховання учнів.
Як класний керівник, прагну створити  таке виховне середовище, яке сприяє формуванню ціннісного ставлення учнів насамперед до самих себе.
Формування навичок здорового способу життя:
-виховні години: "Життя дається тільки раз", "Ми за здоровий спосіб життя", "Моє цікаве дозвілля", "Разом проти СНІДу", "Цивільний захист"; (додаток 3).
-інструктажі: "Правила дорожнього руху", "Правила поведінки на льоду", "Правила поведінки на воді в літній період";
-зустріч з медпрацівником. Бесіда "Роль режиму дня і особистої гігієни";
-рольова гра "Попередження надзвичайних ситуацій";
-години спілкування: "Здоров'я від… і до…", "Шкідливі звички";
-контроль за дотриманням санітарно-гігєнічних умов;
-круглий стіл "Що таке здоровий спосіб життя?";
-бесіда "Дорога до школи";
 Учні класу активно займаються спортом, мають досягнення з футболу та  легкої атлетики. Діти  займаються в акробатичному гуртку "Діамант".
Пріоритетним у вихованні підростаючого покоління вважаю патріотичне виховання учнів, тому велику увагу приділяю вихованню в них національної свідомості. Я намагаюсь постійно наголошувати, що їм, сьогоднішнім школярам, належить будувати вільну незалежну державу і жити в ній. А тому від того, як вони працюватимуть у майбутньому, залежить і майбутнє України. Це примушує учнів міркувати над тим, що людині слід думати не тільки, як прожити самому особисто, але й відповідати за життя своєї держави. 
Національно-патріотичне виховання:
-перший урок "Україна - наш спільний дім", "Патріот - хто він?";
-година класного керівника. Бесіда "Україна – держава європейська";
-виховні години:  "Наші святині", " Шануй отця свого і матір свою", "Всі добрі справи починаються з родини", "За життя ішли на смерть"; "Твої ми діти, Україно!";(додаток 4).
-круглий стіл "Символи України" ;
-виховний захід "Добра родина - славна Україна";
-день пам’яті жертв голодомору та політичних репресій ;
-відзначення міжнародного дня рідної мови;
-"Шевченківські дні".Виховний захід;
-участь у конкурсі плакатів на історичну тематику.
Не можливо виростити повноцінну людину без виховання в ній почуття прекрасного, тому велику увагу приділяю  художньо-естетичному вихованню:
- участь  учнів класу у роботі шкільних гуртків;
- виготовлення  композицій із квітів;
 - конкурс малюнків на асфальті;
-свято "Неопалима купина! Моя бібліотека ";
-диспут "Мистецтво у моєму житті";
-творчий конкурс "Великдень - свято воскресіння";
-години спілкування: "Мистецькі уподобання моєї родини", "Пісня рідного краю", "День Святого Валентина";
-день сміху "Гуморина";
-акція "Подаруй іграшку ялинці";
-участь у святі "Новорічні пригоди";
-свято "День вчителя";
-підготовка та проведення свята 8 Березня;
Важливою складовою змісту виховання особистості є ціннісне ставлення до праці. Воно передбачає усвідомлення дітьми соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, сформованість працелюбності як базової якості особистості.
Мета напряму по трудовому вихованні:
-формування позитивного та творчого  ставлення до праці;
-формування  таких якостей, як цілеспрямованість, організованість, працьовитість та наполегливість у подоланні труднощів у всіх видах діяльності;
-мотивація значущості суспільнокорисної праці;
-прищеплення трудових навичок шляхом залучення до праці у повсякденному житті.
Реалізовуються ці завдання за допомогою чергувань учнів у класі та у школі, участь у трудових десантах, у проведенні виховних годин та бесід.
Дуже часто я проводжу бесіди з учнями класу про обов’язки чергових. Діти мого класу енергійні, жваві та трудолюбиві, тому ми завжди стараємось підтримувати чистоту та порядок, створюєм затишок у приміщенні класу. Діти чергують по школі, завжди перевіряють чистоту інших класних кімнат. Щомісяця ми проводимо генеральне прибирання класу.
Діти оформили класний куточок. Була проведена підготовка до зимового періоду, організовано утеплення вікон. Відповідальні за стан ведення підручників постійно проводять перевірку стану підручників.
Щороку діти упорядковують пам’ятник загиблим воїнам-односельчанам. Проводять благоустрій пришкільної території та території, яка знаходиться біля школи. Учні беруть участь у суботниках з деревонасадження та упорядковують шкільні квітники.
Було проведено ряд виховних  годин та бесід по даному напрямку:
-бесіди: "Цінуймо працю інших людей", "Техніка безпечної поведінки в школі та за її межами","Важко тому жити, хто не хоче робити", "Трудова біографія моєї родини"; "Трудове виховання дітей у сім'ї, моральний зміст їхньої праці";
-година спілкування "Без труда немає плода", "Навчання - основний обов'язок школяра";
-рольова гра "У світі професій";
-дискусія "Мої обов'язки у родині".
Напрям ціннісного ставлення до природи  допомагає учням відповідально ставитись до природніх ресурсів і багатств, ощадливо використовувати енергоносії, брати участь у природоохоронній діяльності.  
          -участь у акції "Ліс - наше майбутнє";
          -відеоурок "Все про тварин";
          -участь в роботі  екологічних агітбригад;
          -проведення акції "Посади деревце";
-виховні години: "Стань природі другом, будь природі сином", "Бережіть ліс - легені планети";
          -конкурс плакатів "Екологічні проблеми нашого краю";
          -виготовлення годівничок для птахів;
          -озеленення класних кімнат.
У виховній роботі велику увагу приділяю вихованню моральних якостей дітей, умінню та навичок підтримки та збереженню міжособистісної злагоди, запобіганню та мирному розв'язуванню конфліктів, здатності виховувати думку інших людей, адекватно оцінювати власні вчинки та вчинки інших.
По напрямку ціннісне ставлення до людей, було проведено ряд заходів:
-години спілкування: "Наше ставлення до інвалідів";
- зустріч з учасниками АТО;
-загальношкільні акції: "Від серця до серця", "П'ять картоплин", "Допоможи дітям інвалідам";
-діяльність волонтерського загону: "Привітання ветеранів війни", "Допомога людям похилого віку";
-зустріч з ветеранами праці;
-анкетування "Самовизначення сформованості класного колективу";
-виховна години: "Людей я буду любити, добро й милосердя чинити","Людина починається з добра", "Золоте правило поведінки", "Про чуйність і байдужість";
-бесіди: "Культура взаємин у класі", "Поважай старших за себе людей".
 Приємно чути добрі новини від вихованців та доброзичливі, схвальні відгуки батьків та оточуючих, бо це є підтвердженням ефективності виховної системи школи в цілому та моєї роботи, як класного керівника, а також це велика відповідальність та поштовх до подальшого росту, надбання досвіду.

   Хоча я і не маю багаторічного досвіду роботи як класний керівник, проте іду в ногу з часом. Сподіваюсь, що своїм учням я даю великий урок виховання  співпрацюючи із батьками. І впевнена, що вони принесуть бажаний результат мені, як вихователю, своїм батькам і суспільству в цілому. 
Додаток 1. Виховний захід - родинне свято
Додаток 2. Виховна година- Цивільний захист.
Додаток 3 Виховна година-Ми діти твої, Україно!

1 коментар: